reklama

Progresívne Slovensko oslavuje rok!

Keby mi niekto pred dvoma rokmi povedal, že budem členkou hnutia a ešte aj v jeho predsedníctve, tak by som sa mu asi vysmiala. Politika ma síce vždy zaujímala, ale brala som ju skôr ako niečo mne vzdialené -  najmä tú vysokú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Bolo to tým, že na našej politickej scéne nebola strana/hnutie, ktoré by mi bolo blízke. Či už osobnosťami alebo rétorikou, ktorá ju prezentovala. Komunálnu politiku,v ktorej som sa pohybovala som vnímala ako snahu o zmenu svojho bezprostredného okolia, v ktorom žijem.

Postupne som si však uvedomila, že sama nedokážem zmeniť veci, ktoré mi skutočne prekážajú a vnímam ich ako nesystémové. Ich riešenie v celoslovenskom meradle by malo potrebnú váhu. Manžel mi raz hovorí: “Pozri Michal Truban (čital jeho knihu) zakladá stranu. To by mohlo byť niečo pre teba.” Pozrela som si stránku, ich myšlienky a napísala som im.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bola som medzi prvými piatimi predsedami buniek a ešte dnes si s úsmevom spomínam ako sme sa stretli v Banskej Bystrici. Hovorili sme o tom aké sú naše plány a predstavy o budovaní hnutia zdola. Od toho stretnutia už máme bunky po celom Slovensku. Od východu až na západ.

Takto pred rokom to však začalo byť skutočné. S približne stovkou zakladajúcich členov a stovkami ďalších sympatizantov sme sa stretli v Žiline, aby sme oficiálne odštartovali prácu tých, ktorým na Slovensku záleží. S cieľom realizovať plány, ktoré boli spísané v knihe Vízia jednej krajiny. Za ten rok sa toho udialo skutočne veľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rok 2018 bol plný rôznych udalostí. Od tej najtragickejšej, cez odhalené kauzy až po (staro) novú vládu. My sme sa však počas roka snažili pracovať, aby sme občanom ponúkali iný pohľad na riešenie problémov. Spustili sme viacero projektov ako napríklad www.nebanujme.sk, www.progresivnezeny.sk, www.restartkrajiny.sk. Ponúkli sme riešenia na to ako sa dá ušetriť a na druhej strane, kde pomôcť. Predstavili sme odborníkov, ktorí sa ku nám za ten rok pridali. Pali Sybila, Ján Remeta, Michal Páleník. Nehovoriac o tých, ktorí sú súčasťou od začiatku ako Irena Biháriová, Zora Jaurová, Zuzana Čaputová, Martin Hojsík, Michal Šimečka, Michal Truban, Ivan Štefunko, Martin Poliačik či Martin Dubéci. Na čo však nemôžem zabudnúť sú všetci skvelí ľudia po celom Slovensku, ktorí sa pridali. Pomáhajú v ich regiónoch budovať hnutie, aké tu ešte nebolo. Množstvo z nich bolo úspešných aj v komunálnych voľbách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som rada, že aj napriek rôznym politickým skúsenostiam a množstvu neprajníkov sme vydržali a dotiahli to po roku na 5%. S čistým financovaním, poctivou prácou a najlepšími úmyslami pre našu krajinu. V roku 2019 nás čakajú ďalšie výzvy a my sme na ne pripravení. Veríme, že spoločne urobíme Slovensko lepším a modernejším.





 

Jana Hanuliaková

Jana Hanuliaková

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  169x

Som komunálna poslankyňa a členka hnutia Progresívne Slovensko. Zaujímam sa o témy týkajúce sa fungovania samosprávy a snažím sa ako členka PSF/feministickej platformy poukazovať na rôzne spoločenské problémy a hľadať pre ne riešenia. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu